W projektach realizowanych w ramach działań 8.1 i 11.1 beneficjenci zobowiązani są do wniesienia odpowiedniej wysokości wkładu własnego. Dopuszczalnym jest, aby wkład własny finansowany był (częściowo lub w całości) z opłat wnoszonych przez uczestników projektu / rodziców (opiekunów prawnych). Należy przy tym pamiętać, że pobieranie od uczestników opłat związanych z uczestnictwem w projekcie jest możliwe o ile przewiduje to regulamin konkursu i wynika to z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie.
Oznacza to, że wymagany w projekcie wkład własny może być ponoszony ze środków wpłaconych przez rodziców, pod warunkiem jednak, że wpłaty te nie przekroczą poziomu tego wkładu, opłaty będą symboliczne i nie będą stanowić istotnej bariery uczestnictwa w projekcie.
Więcej informacji na stronie: https://rpo.slaskie.pl/czytaj/oplaty_od_uczestnikow_dz_8_1_zlobki_11_1_przedszkola