Postępowanie w przypadku podejrzenia wystąpienia nadużycia finansowego
Informujemy wnioskodawców i Beneficjentów RPO WSL 2014-2020 oraz inne podmioty, że w przypadku posiadania informacji o podejrzeniu nadużycia finansowego, istnieje możliwość przekazania tej informacji w następujący sposób:
- Zgłoszenie anonimowe:
(dla osób, które posiadają informacje o przestępstwie lub mają wiedzę mogącą przyczynić się do wykrycia czynu zabronionego lub jego sprawców, a chcące pozostać anonimowe)
Mailowy adres kontaktowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego: naduzycia@slaskie.pl
- Zgłoszenie pisemne (nieanonimowe) – może zostać wysłane pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczna, faksem lub dostarczone osobiście
-
Zawiadomienie pisemne powinno spełniać wymogi formalne określone w art. 119 Kodeksu postępowania karnego, tj. zawierać oznaczenie:
- organu do którego jest skierowane zawiadomienie,
- osoby wnoszącej pismo: imię, nazwisko oraz adres;
- opis sprawy, której dotyczy zawiadomienie;
- ewentualne załączniki (np. dokumenty potwierdzające zaistnienie przestępstwa – faktury, umowy itp.)
- datę i podpis osoby składającej zawiadomienie.
- Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)
Z OLAF można skontaktować się w następujący sposób:
- Zgłoszenie online - za pośrednictwem systemu zgłaszania nadużyć finansowych
anonimowe zgłoszenie
zabezpieczone przesłanie dokumentów/dowodów
dostępne w języku angielskim, francuskim, niemieckim i duńskim
- Zgłoszenie przez formularz kontaktowy (na stronie WWW) – zgłoszenie imienne, może być w języku polskim
- Zgłoszenie na adres korespondencyjny:
European Commission,
European Anti-Fraud Office (OLAF),
Investigations & Operations,
B-1049 Brussels, Belgium
- Zgłoszenie na bezpłatną infolinię 00 800 67891011 (w dni robocze w godz. 9-18, także w języku polskim)
Równocześnie informujemy, że każdy obywatel Unii Europejskiej może poinformować OLAF o podejrzeniu nadużycia finansowego lub korupcji mających wpływ finansowy na interesy Unii Europejskiej.
Szczegóły tutaj